Kresba
Dětská kresba je přirozený způsob, jakým děti vyjadřují své myšlenky a emoce. Pomáhá jim rozvíjet kreativitu, motorické dovednosti i kognitivní schopnosti. Kromě toho slouží jako diagnostický nástroj pro pochopení dětského vnímání a psychického stavu.
Vývoj kresby probíhá postupně. Nejprve dítě čárá bez jasného obsahu, později kreslí jednoduché tvary a postupně se propracovává k realističtějším zobrazením. Kolem sedmi let kresby obsahují opakující se prvky a v devíti letech děti kladou důraz na detaily a proporce.
Kreslení lze podpořit poskytnutím různých materiálů, povzbuzováním k volné tvorbě a inspirativním prostředím. Kresba je nejen zábavná, ale také důležitá pro celkový vývoj dítěte a jeho schopnost vyjádřit své pocity a vnímání světa.
Zdroje souvisejících informací:
- LOWENFELD, Viktor a BRITTAIN, W. Lambert. Creative and Mental Growth. Prentice Hall, 1987. ISBN 978-0023721106.
- PIAGET, Jean. The Developmental Psychology of Jean Piaget. Van Nostrand, 1963. ISBN 978-0442024130.
- Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití. Online. Raabe.cz. Dostupné z: https://www.raabe.cz/magazin/interpretace-detske-kresby. [cit. 2025-03-14].